Admin Admin
عدد المساهمات : 32 تاريخ التسجيل : 27/04/2011
| موضوع: تمريض قسم العمليات .. مهام ومسؤوليات الخميس أبريل 28, 2011 7:49 pm | |
| .. Responsibilities.. 1_ توفير المعايير المتقدمه من العناية التمريضية والعلاجية للمريض داخل قسم العمليات وفقاً لقائمة تعليمات الجراحين والتخدير وطبقاً للسياسات والإجراءات المعمول بها . _ Provide a high standard of nursing care and treatment to patients within the theatre department, as per surgeons/anaesthetic lists instructions and in conformance with recognised nursing techniques and procedures and established policy. 2_ تكون عضواً فعلاً في الفريق . _ Be an effective member of the multidisciplinary team. 3_ عمل خطة للعناية التمريضية وتنفيذها وتقديم الدعم للمرضى , ثم عمل تقييم لها . _ Assess, plan and/or implement and evaluate individual holistic nursing care and support to patients. 4_ التواصل الفعّال مع المرضى بهدف ضمان راحة المريض . _ Communicate effectively with patients with the aim of ensuring patient understanding comfort and well-being. 5_ التواصل الفعّال مع الفريق الطبي , التمريض , وغيرهم من العاملين في مجال الرعاية الصحية لتعزيز الرعاية والعناية بالمرضى . _ Communicate effectively with medical staff, nursing, clerical and other health care workers to promote the health, welfare and care of patients. 6_ ضمان توفير الراحة والبيئة المناسبة للمرضى . _ Ensure provision of comfortable, suitable and welcoming environment for patients. 7_ تطبيق الممارسة بناءً على التقدم الحالي في الممارسة التمريضية والأبحاث المبنية على البراهين . _ Demonstrate practice based on current advances in nursing practice and evidence-based research. 8_ المشاركة في الإشراف الإكلينيكي وتقديم الدعم للتمريض والعاملين في غرف العمليات والمساعدين الصحيين . _ Participate in Clinical Supervision and provide support for nursing and operating room practitioners and health care assistants. 9_ الإشراف على الممارسة التمريضية لطلاب التمريض والمشاركة في الجانب التعليمي لتلك الممارسة بما في ذلك التقييم العملي . _ Supervise the nursing practise of student nurses and participate in the educational aspects of that practise including clinical assessment of placements. 10_ تنفيذ واجبات العمل . _ Carry out duties as deemed appropriate by Sister. 11_ المساهمة في دعم التمريض في مناوباتهم . _ Contribute to supporting the Sister in their duties. 12_ التناوب على جميع الشفتات على حسب المطلوب . _ Rotate on all shifts of duty as required. 13_ الرفع بتقرير لرئيس القسم يشتمل على ماحدث في الشفتات السابقه , النداءات وعطل نهاية الأسبوع . _ Report to theatre sister in charge inclusive of all issues arising on previous shifts, calls, weekends. 14_ المشاركة في الرعاية واستعمال الأدوية وفقاً لسياسات المستشفى . _ Participate in the care, custody and administration of medicine in accordance with hospital policy. 15_ التأكد من سجلات الأدوية المخدرة وحفظها بدقة , وعند حدوث أي تعارض يجب الرفع يتقرير لممرضة النوبة . _ Ensure the drugs records are accurately kept and any discrepancy reported immediately to the sister on duty or the evening sister. 16_ تطوير وتعزيز العلاقات الجيدة داخل الفريق . _ Develop and promote good working relationships within the wider team. 17_ تعزيز مايتعلق بسلامة المرضى , والموظفين في جميع الأوقات , وأن تكون على دراية بسياسات الصحة والسلامة , إجراءات توقف القلب , وإنذار الحريق , والإبلاغ عن أي مخاوف للممرضة المناوبة أو لرئيس قسم العمليات . _ Promote patient, staff and relative's safety at all times and be familiar with current Health & Safety policies, Cardiac Arrest and Fire Drill procedure reporting any concerns to the Sister or Theatre Manager. 18_ تولي مسؤوليات العمل في حال غياب التمريض القديم . _ To take charge of the area during the absence of senior staff. 19_ المشاركة في مناقشات متعلقة بالرعاية وتقديمها ثم تقييمها مع أعضاء آخرين من فريق متعدد التخصصات . _ To participate in discussions relating to care and its delivery and evaluation with other members of the multidisciplinary team. 20_ توفير الدعم الإكلينيكي للزملاء . _ Provide clinical support to peers. 21_ وضع خطط لحفظ مستلزمات المستشفى والإستخدام الإقتصادي لها . _ Plans for the conservation and economical use of Hospital Supplies. 22_ تحمل مسؤولية امدادات المخزون في تخصصات محدده والتنسيق مع الموظفين المعنيين للتأكد من استمراريتها . _ Act and take responsibility as delegated for stock items levels in specific specialities and co-ordinates with relevant staff to ensure appropriate viability of supplies. 23_ فحص جميع المعدات قبل وبعد استخدامها ووضعها في مكانها الصحيح . _ Check all equipment before and after use and return equipment to its proper place. 24_ كتابة تقارير ورفعها لمسؤول التمريض بالمعدات التي لا تعمل . _ Report faults or broken equipment and repair needs to the sister. 25_ التأكد من كل سجلات القسم , كتابتها بعناية ودقة , والتشييك عليها بإستمرار وموقعه من قبل ممرضه قانونية . _ Ensure that all operating department records are maintained and check written records, charts, narcotic drug records etc must be written neatly, concisely, accurately and signed with a registered nurse. 26_ تكون مسؤول عن تحديد كافة الإحتياجات التعليمية ومواكبة التطور المهني . _ Be responsible for identifying own learning needs and keep up to date with professional development and research. 27_ تكون واعي لدوره/ دورها كممرضة مهنية وأن تجري الممارسة وفق هذه الهيكلية , وأن تكون على علم ووعي بالتشريعات القانونية والتي تؤثر على حماية التمريض , عمل الممرضات , مجال الممارسة , الخ ..... _ Be aware of his/her role as a professional nurse and undertake practise within this framework. Be aware of legislation governing and affecting nursing protection, including Nurses Act, Scope of Practise etc. 28_ مراجعة ووضع الأهداف الخاصة مع الممرضات ومراجعة الآداء ضمن عملية التقييم . _ Review and set own objectives with Sister and review own performance within the appraisal process. 29_ المشاركة في خلق بيئة مناسبة للتعلم . _ Participate in creating an environment conducive to learning. 30_ المشاركة في برامج التدريب والإرشاد للموظفين الجدد . _ To assist with induction programmes, preceptorship and mentorship of new staff as appropriate. 31_ المساعدة والتشجييع للتعليم داخل القسم . _ Participate in, and promote, teaching within the theatre department. 32_ اغتنام كل فرصة لتحسين المعرفة المهنية والكفاءة . _ Take every opportunity to maintain and improve professional knowledge and competence. 33_ التعهد بمعرفة كل برامج التدريب والتقييم والمتضمنة التحديثات الإلزامية على النحو المطلوب . _ Undertakes all identified training in-service programmes and assessments including mandatory updates as identified necessary.
| |
|
nooor
عدد المساهمات : 93 تاريخ التسجيل : 09/05/2011
| موضوع: رد: تمريض قسم العمليات .. مهام ومسؤوليات السبت مايو 28, 2011 3:13 pm | |
| | |
|
ريهام
عدد المساهمات : 101 تاريخ التسجيل : 02/05/2011
| موضوع: رد: تمريض قسم العمليات .. مهام ومسؤوليات الإثنين يونيو 13, 2011 4:44 pm | |
| تسلم ايديك على المجهود الرائع ومنتظرين المزيد | |
|
سامح دياب2
عدد المساهمات : 6 تاريخ التسجيل : 22/05/2015
| موضوع: رد: تمريض قسم العمليات .. مهام ومسؤوليات الجمعة مايو 22, 2015 9:24 pm | |
| | |
|
سامح دياب2
عدد المساهمات : 6 تاريخ التسجيل : 22/05/2015
| موضوع: رد: تمريض قسم العمليات .. مهام ومسؤوليات الجمعة مايو 22, 2015 9:25 pm | |
| مشكووووووووووووووووووووووووووووور | |
|